FIAT TIPO NAJBARDZIEJ NIEZAWODNYM SAMOCHODEM W SEGMENCIE KOMPAKTOWYM WEDŁUG NIEMIECKIEGO GTÜ

Pod względem bezawaryjności wśród aut do 3 lat włoska marka pokonała Audi A3 i Mercedesa Klasy A, które osiągnęły trzykrotnie słabsze wyniki.

 

Doroczny raport usterkowości przygotowany przez niemiecki dwutygodnik „Auto Zeitung” we współpracy z niemieckim Towarzystwem Nadzoru Technicznego (GTÜ) przyniósł doskonałe wieści
dla Fiata Tipo, który okazał się wielkim zwycięzcą na rok 2020.

Tipo został uznany za najbardziej niezawodny samochód w segmencie aut kompaktowych w kategorii 1-3 lata na rynku niemieckim. Ale to nie koniec wyróżnień! Bestsellerowy model Fiata zajął drugie miejsce wśród wszystkich badanych pojazdów w wieku do 3 lat. Tak świetny wynik potwierdza, że Tipo jest znakomitym wyborem również dla polskich Klientów.

„Auto Zeitung” już po raz piętnasty publikuje raport jakościowo-eksploatacyjny dotyczący aut jeżdżących po niemieckich drogach. Dane pochodzą z 5 milionów obowiązkowych badań technicznych, a opracowanie obejmuje 250 dostępnych w Niemczech modeli osobowych, podzielonych na segmenty, wiek i średni przebieg w stosunku do wieku auta, co pokazuje rzeczywistą niezawodność samochodów.

Ranking GTÜ koncentruje się przede wszystkim na częstotliwości występowania usterek mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy, codzienną eksploatację oraz nieplanowane koszty napraw. Wynik liczbowy oznacza średnią liczbę defektów, które wystąpiły w 100 pojazdach tego samego typu w poszczególnych kategoriach wiekowych.

Fiat Tipo osiągnął rezultat 0,84 - drugi najlepszy wśród badanych samochodów osobowych i pierwszy w klasie kompaktów. Oznacza to, że technicy GTÜ wykryli usterki w mniej niż 1% egzemplarzy w wieku do 3 lat. Wynik ten plasuje Tipo przed Audi A3 czy Mercedesem Klasy A, które uzyskały trzykrotnie słabsze noty, i daje kierowcom mocne argumenty za wyborem Fiata.

Warto przypomnieć, że Tipo już na początku produkcji zdobył tytuł „Autobest" w kategorii „Best Buy Car 2016", przyznany przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych, a następnie został obsypany branżowymi nagrodami w kraju.